Intake
Na aanmelding zal er een intakegesprek
plaatsvinden. Van daaruit wordt er gekeken wat Tavda Zorg kan bieden. Er
wordt een stappenplan opgezet en daarna zonodig een zorgplan. Als er
nog geen CIZ-indicatie is, kunnen wij daarvoor zorgen. Op basis van de
indicatie zullen de ondersteuningsuren bepaald worden.
Bemiddeling
Voor zover mogelijk laat Tavda Zorg de
mensen zelf hun zorg afdragen. Lukt dit niet dan bemiddelen wij tussen
het CIZ, zorgkantoor en de cliƫnt. Indien nodig onderhouden wij
contacten met andere zorgverlenende instanties, of bemiddelen tussen
scholen, ouders, specialisten en artsen.
Ambulante zorg
Tavda Zorg gaat uit van de totale mens. Dat
betekent dat er zorg geleverd wordt op zowel fysiek, als op geestelijk,
als op sociaal gebied. Het één staat niet los van het ander. Tevens
wordt er verslaglegging van het zorgproces gedaan. Wij verlenen PPG
(praktisch pedagogische gezinsondersteuning), PE (Psycho Educatie) en
ondersteunt mensen via een individuele benadering. Tavda Zorg voert
gesprekken en adviseert ouders, andere ondersteuners en instanties.
De zorg is een ambulante zorg. Tavda Zorg
komt bij de mensen thuis. Dat betekent dat er altijd beweging is en
daardoor betrokken blijft. Een zorgproces dient een continu proces te
zijn, waardoor wij op de hoogte blijven wat er aan zorg te bieden valt.
Wel gaat Tavda Zorg in eerste instantie uit van het zelf doen van de
mens. Dit wordt gestimuleerd en waar nodig wordt dit ondersteund.
Nogmaals: Elk mens is een individu en wil zelf invloed op zijn/haar
leven uitoefenen.
Heeft u vragen over onze werkwijze of wilt u graag meer informatie? Neem dan contact met ons op.